Ga naar inhoud
Doel voor Gebiedonline

Vraagbaak


30

Een vraagbaak is een module waaarbij buurtbewoners aan elkaar vragen kunnen stellen. Dit kan ook anoniem. De antwoorden kunnen worden gegeven door andere buurtbewoners, door beheerders of door experts die de lastige vragen doorgespeeld krijgen. Denk bijv. aan de gebieden als duurzaamheid, zorg, buurtfaciliteiten, etc. Op 12 jan krijgen we een korte demo van een mogelijke implementatie.

Hier de link naar de demo van 12 jan: https://xd.adobe.com/view/2d2097f6-b79d-4578-463d-c342a96254e5-5b11/

17 personen geven samen 30 hartjes

  • Anoniem     2

    Sluit aan bij zelf antwoorden vinden op vragen (niet iedereen wil zijn vraag direct met iemand bespreken).
  • Profielfoto Hetty de Knijf
    Hetty de Knijf      1
  • Profielfoto Peterpaul Kloosterman
    Peterpaul Kloosterman      1
  • Profielfoto Mirte Twaalfhoven
    Mirte Twaalfhoven      1
  • Profielfoto Jan-Berno van Lochem
    Jan-Berno van Lochem      1
  • Profielfoto Heleen van Praag
    Heleen van Praag      1

    Dit kan waardevol zijn en sluit misschien aan op ons idee voor een kennisbank? Het is me nog niet duidelijk hoe dit zich verhoudt tot het huidige 'vraag en aanbod'.
  • Profielfoto Anita Ootjers
    Anita Ootjers      1
  • Profielfoto Peter Rook
    Peter Rook      3

    De vraagbaak is belangrijk voor de Gebiedonline community en ook voor de toekomst om op een nieuwe manier met elkaar in contact te komen. Corona heeft bewezen dat we op een nieuwe manier met elkaar moeten gaan communiceren en dat zou heel goed kunnen met de Vraagbaak.
  • Profielfoto Wouter Niezing
    Wouter Niezing      3

    Vragen zijn er vaak wel, maar de antwoorden zijn soms moeilijk te geven bij gebrek aan deskundigheid. Wanneer het systeem makkelijk is, komen de deskundigen waarschijnlijk vanzelf.
  • Anoniem     3

    genereert extra verkeer naar het platform
  • Profielfoto Peter Straatman
    Peter Straatman      3

    Daarbij ook kijken naar combinatie met andere platforms in de stad!
  • Anoniem     1
  • Profielfoto Martin van de Goor
    Martin van de Goor      1

    Om een koppeling te kunnen maken met Wikiwijk
  • Anoniem     3

    Ik heb gehoord dat dit het gebruik vergroot, het hierdoor voor wijkbewoners relevanter wordt om mee te doen
  • Anoniem     2
  • Profielfoto Wim de Haan
    Wim de Haan      1

    Het is een schitterend middel om digitaal ondersteund uiteindelijk een vraagsteller te kunnen verbinden aan iemand die op dat gebied veel kennis heeft. Dan moet er natuurlijk wel een optie zijn om 00k "niet-anoniem" te kunnen vragen of beantwoorden, of tenminste een route zijn om met elkaar in aanraking te komen.
  • Profielfoto Michel Vogler
    Michel Vogler      2